Za niecałe dwa tygodnie Święta Wielkanocne. Ile wydamy w tym roku?
Polacy przygotowania do świąt zaczną od wiosennych porządków. 76 proc. osób zapytanych przez PAYBACK deklaruje, że chemię gospodarczą kupi w hipermarketach i dyskontach. 31 proc. ankietowanych wyda na nią od 51 do 100 zł, a prawie połowa natomiast więcej niż 100 zł. Podobnie jest z zakupami spożywczymi. Planujemy wydać tyle samo co w ubiegłym roku, czyli od 200 do 500 zł. Poza artykułami spożywczymi, kupimy również akcesoria świąteczne — palemki oraz kwiaty ozdobne, słodycze czy akcesoria do dekorowania pisanek.
66 proc. ankietowanych planuje zacząć porządki z początkiem wiosny. Najważniejsze wiosenne „misje” to gruntowne wysprzątanie mieszkania, auta i odświeżenie szafy oraz garderoby. To panie raczej niż panowie wybiorą się na zakupy w poszukiwaniu nowych ubrań. Wiosenne porządki wg kobiet, to również czas zadbania o siebie, dlatego planują zainwestować w zabiegi pielęgnacyjne , zajęcia ruchowe i kulturalne. Panowie z zadań wiosennych najbardziej lubią sprzątanie auta. Jednogłośnie zarówno dla pań, jak i panów najmniej lubianym punktem wiosennych porządków jest mycie okien. 76 proc. respondentów deklaruje, że chemię gospodarczą kupi w hipermarketach i dyskontach. Z usług sklepów online oraz dostawy bezpośrednio na wskazany adres skorzysta zaledwie 2% osób. Poziom wydatków na artykuły czyszczące jest taki sam jak w 2014 roku. 31% ankietowanych wyda na chemię gospodarczą od 51 do 100zł. Prawie połowa natomiast zainwestuje więcej niż 100 zł.
Najważniejszą wartością świąt wielkanocnych dla większości Polaków jest czas spędzony z rodziną (70%). Przy stole Wielkanocnym zasiądziemy przeważnie w gronie najbliższych (74%), we własnym domowym zaciszu (64%), z więcej niż pięcioma osobami (50%). Dla co drugiej ankietowanej osoby wymiar religijny jest bardzo istotny. Dodatkowo 32% zapytanych uznaje, że Wielkanoc, to doskonały czas na wypoczynek.
Polacy lubią sprzątać!
66 proc. ankietowanych planuje zacząć porządki z początkiem wiosny. Najważniejsze wiosenne „misje” to gruntowne wysprzątanie mieszkania, auta i odświeżenie szafy oraz garderoby. To panie raczej niż panowie wybiorą się na zakupy w poszukiwaniu nowych ubrań. Wiosenne porządki wg kobiet, to również czas zadbania o siebie, dlatego planują zainwestować w zabiegi pielęgnacyjne , zajęcia ruchowe i kulturalne. Panowie z zadań wiosennych najbardziej lubią sprzątanie auta. Jednogłośnie zarówno dla pań, jak i panów najmniej lubianym punktem wiosennych porządków jest mycie okien. 76 proc. respondentów deklaruje, że chemię gospodarczą kupi w hipermarketach i dyskontach. Z usług sklepów online oraz dostawy bezpośrednio na wskazany adres skorzysta zaledwie 2% osób. Poziom wydatków na artykuły czyszczące jest taki sam jak w 2014 roku. 31% ankietowanych wyda na chemię gospodarczą od 51 do 100zł. Prawie połowa natomiast zainwestuje więcej niż 100 zł.
do 200 zł
40%
|
200-500 zł
40%
|
500-800 zł
20%
|
800-1000 zł
0%
|
powyżej 1000 zł
0%
|
Rodzinny czas
Najważniejszą wartością świąt wielkanocnych dla większości Polaków jest czas spędzony z rodziną (70%). Przy stole Wielkanocnym zasiądziemy przeważnie w gronie najbliższych (74%), we własnym domowym zaciszu (64%), z więcej niż pięcioma osobami (50%). Dla co drugiej ankietowanej osoby wymiar religijny jest bardzo istotny. Dodatkowo 32% zapytanych uznaje, że Wielkanoc, to doskonały czas na wypoczynek.
Świąteczne wydatki
Na wielkanocne zakupy spożywcze co drugi Polak zamierza przeznaczyć podobną sumę jak w roku ubiegłym - od 200 do 500 zł. 28 % osób deklaruje, że wyda mniej niż w poprzednich latach.Poza artykułami spożywczymi, kupimy również akcesoria świąteczne: palemki oraz kwiaty ozdobne(50%), słodycze ze świątecznych edycji (63%) oraz akcesoria do dekorowania pisanek (44%). Słabnie popularność kartek świątecznych. W tym roku wyśle je 40% ankietowanych, to o 6 punktów procentowych mniej niż w 2014.
Z przeprowadzonej ankiety wynika też, że dwie na trzy osoby stara się oszczędzić na zakupach wielkanocnych. Najpopularniejszym sposobem jest przygotowanie listy niezbędnych rzeczy i ścisłe jej przestrzeganie w markecie, sklepie czy to na bazarku (63%). Innymi metodami są korzystanie z wyprzedaży i promocji (56%); wykorzystanie punktów zebranych w programach lojalnościowych (28%); kupowanie tańszych produktów np. marki własnej sklepu (44%); rozłożenie wydatków w czasie (41%); unikanie kuszących ofertami miejsc i sytuacji (19%); zaopatrzenie się w mniejszą ilość rzeczy, za to markowych (15%).
info.pras.
info.pras.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez