Po Olsztynie wciąż jeździ kilka autobusów, na których można spotkać informację, że pojazd nie obsługuje doładowań Olsztyńskiej Karty Miejskiej oraz skasowań elektronicznych biletów jednorazowych. Radzimy, co w tej sytuacji ma zrobić pasażer.
Jedna z czytelniczek jadąc do pracy trafiła na taki właśnie autobus i pyta: „co zrobić, kiedy trafisz na autobus, który nie obsługuje Olsztyńskiej Karty Miejskiej?” Urzędnicy uspokajają, że to sytuacja tymczasowa, bo już niedługo takie autobusy znikną z olsztyńskich ulic.
— Sprawa dotyczy 9 pojazdów na 168 obsługujących w dni robocze wszystkie linie autobusowe i tramwajowe. Te autobusy sporadycznie realizują kursy w nowym układzie komunikacyjnym. Są to wozy właśnie wycofywane z użytku przez MPK, wobec tego nieracjonalne było montowanie w nich nowych kasowników i biletomatów — informuje Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT. — W przypadku, gdy pasażer jednak trafi do takiego autobusu, a posiada jedynie kartę OKM z opcją tzw. elektronicznej portmonetki, może kupić bilet u kierowcy. Jeżeli pasażer nie będzie posiadał pieniędzy, a dopiero w pojeździe dowie się, że nie ma możliwości kupienia biletu przez OKM i podczas kontroli dostanie wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej może napisać odwołanie od tej decyzji do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu. Każdą taką sytuację potraktujemy indywidualnie. W przypadku posiadania sieciówki na Olsztyńskiej Karcie Miejskiej, problem ten, z oczywistych względów nie istnieje.
— Sprawa dotyczy 9 pojazdów na 168 obsługujących w dni robocze wszystkie linie autobusowe i tramwajowe. Te autobusy sporadycznie realizują kursy w nowym układzie komunikacyjnym. Są to wozy właśnie wycofywane z użytku przez MPK, wobec tego nieracjonalne było montowanie w nich nowych kasowników i biletomatów — informuje Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT. — W przypadku, gdy pasażer jednak trafi do takiego autobusu, a posiada jedynie kartę OKM z opcją tzw. elektronicznej portmonetki, może kupić bilet u kierowcy. Jeżeli pasażer nie będzie posiadał pieniędzy, a dopiero w pojeździe dowie się, że nie ma możliwości kupienia biletu przez OKM i podczas kontroli dostanie wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej może napisać odwołanie od tej decyzji do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu. Każdą taką sytuację potraktujemy indywidualnie. W przypadku posiadania sieciówki na Olsztyńskiej Karcie Miejskiej, problem ten, z oczywistych względów nie istnieje.
Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
I wszyscy będą szczęśliwi #1901070 | 88.156.*.* 7 sty 2016 17:11
Usunąć wszystkie autobusy w mieście, a szanowanych mieszkańców Olsztyna przesadzić w bezawaryjne tramwaje. Eureka!!!- Grzymowicz
Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
kurtka na wacie #1900916 | 178.43.*.* 7 sty 2016 14:56
dlaczego usunięto komentarze pod tym artykułem? Dodam, że w większości niepochlebne?
Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! odpowiedz na ten komentarz
Olsztyniak #1900790 | 88.156.*.* 7 sty 2016 13:00
Jak to nie można skoasować biletu jednorazowego? Ktoś mądry rzeby to wytłumaczyć. Grzymowicz powinien podać się do dymisji natychmiastowej.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Do Tom Dee #1900784 | 94.254.*.* 7 sty 2016 12:52
A słyszałeś, żeby kiedyś nie pobrano opłaty manipulacyjnej?
Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! odpowiedz na ten komentarz
Tom Dee #1900737 | 88.156.*.* 7 sty 2016 12:15
Czy takie odwołanie będzie rozpatrzone bez konieczności wniesienia opłaty manipulacyjnej ?
Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! odpowiedz na ten komentarz