Sobota, 23 listopada 2024

Mężczyźni wybierają moc i markę, kobiety — pakowny bagażnik

2016-07-25 17:01:41 (ost. akt: 2016-07-25 17:11:48)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Jak wynika z raportu „Komfort jazdy”, przy podejmowaniu decyzji o kupnie samochodu, aż 65 procent Polaków kieruje się ceną, blisko połowa badanych – mocą silnika, a ponad 40 procent — marką. Kobiety wybiorą auto o dużym bagażniku, a mężczyźni… z dużą mocą silinika.

Cenimy wygodę wnętrza, klimatyzację oraz komfort siedzenia – wskazywał na to co piąty respondent. Zaledwie 8% Polaków wybrało samochód kierując się jego kolorem.

Czy Polacy ze Wschodu inaczej kupują auta niż ci z Zachodu?


Najbardziej wrażliwi na cenę są mieszkańcy województw łódzkiego i mazowieckiego (73%), a najmniej –mieszkańcy zachodniej Polski, szczególnie jej południowej części (54%) – m.in. woj. dolnośląskie i opolskie. Mieszkańcy zachodniej części kraju znacznie częściej kierują się marką samochodu (50%), niż Polacy mieszkający na wschodzie kraju (36%).

Jak kupuje auto Polak, a jak Polka


Czy istnieje różnica między tym, jak wybierają samochód kobiety, a jak mężczyźni? Okazuje się, że Polki rzadziej biorą pod uwagę techniczne parametry samochodu. Na moc i ekonomię silnika zwraca uwagę co trzecia kobieta oraz co drugi mężczyzna. Oprócz tego, mężczyźni wykazują większe przywiązanie do marki – niemalże połowa z nich deklaruje, że ma ona znaczenie przy zakupie auta, zaledwie co trzecia kobieta podziela tę opinię. Dla kobiet, bardziej niż dla mężczyzn, większe znaczenie ma pakowny bagażnik. Okazuje się również, że to mężczyźni są bardziej decyzyjni, jeśli chodzi o zakup samochodu. Aż 15% badanych kobiet wskazuje, że nie są osobami decyzyjnymi przy wyborze samochodu.

Nasze wybory zmieniają się wraz z wiekiem


Wyniki raportu „Komfort jazdy” pokazują również, że wraz z wiekiem zwracamy większą uwagę na dobrą widoczność – jest ona ważna dla osób w wieku 45-55, bardziej niż dla przedstawicieli innych grup wiekowych. Osoby dojrzałe (35+) więcej uwagi poświęcają również wygodnemu wnętrzu samochodu oraz systemom komfortu. Najmłodsi kierowcy, do 24 roku życia, znacznie częściej kierowali się mocą silnika i rodzajem skrzyni biegów.

Bez klimatyzacji ani rusz


Jak pokazują wyniki badań najważniejszymi elementami, które wpływają na komfort w podróży, są klimatyzacja (81%), wygodny podłokietnik (34%) oraz nawiew powietrza (27%). Niemalże 90% badanych z południowej i północno-wschodniej Polski (m.in. woj. śląskie, małopolskie, podkarpackie, podlaskie),
jako udogodnienie, bez którego nie mogą się obejść, wskazało klimatyzację. Co trzeci respondent wschodniego regionu naszego kraju (33%, m.in. woj. podlaskie i lubelskie) wybrał wentylację i chłodzenie fotela.
Dla porównania, zaledwie 17% mieszkańców centralnej Polski (m.in. woj. mazowieckie i łódzkie) wskazało te opcje, jako istotne w wyposażeniu auta.
Dla mężczyzn większe znaczenie, niż dla kobiet, ma również skórzana tapicerka oraz wygodny podłokietnik. Wentylacja i chłodzenie fotela są ważne przede wszystkim dla młodych ludzi – w wieku poniżej 24 lat (35%), podczas gdy w grupie osób starszych (45-55 lat) ten czynnik jest ważny jedynie dla co drugiego badanego.
mat. prasowe


Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB